اظهار نظر کارشناسان تحقیقات بالینی، امید و انتظارات آنها در مورد پیشرفت های آتی در سال 2016

29 دسامبر2015- در سرمقاله ای که درمجله ی PLOS Medicineمنتشر شده است، سردبیران از یازده پژوهشگر متخصص بالینی با طیف وسیعی از تخصص ها درخواست کردند به سوالاتی در زمینه  رشته ی تحقیقاتی خود پاسخ دهند و امید ها و انتظارات خود را در مورد پیشرفت هایی که درسال 2016 منتظر آن هستند، بیان کنند.

یکی از این افراد دکتر Birneyیکی از مدیران موسسه ی بیواتفورماتیک اروپا بود. او نظر خود را در زمینه ی ژنتیک بالینی با استناد به مثالهایی از تأثیر اطلاعات ژنومیک سیستماتیک بر تشخیص و کشف بیماریها ابراز داشته و امیدوار است هزینه ی این تکنولوژیها در سال 2016 کاهش یابد تا تعیین توالی  ژنومی به امر در دسترسی تبدیل گردد.

دکتر Philipp du Crosاز پزشکان بدون مرز درباره ی مبارزه با سل (TB) واستراتژیهایی برای کاهش بار این بیماری سوال گردید. او در پاسخ به این سوال می گوید: درمانهای استاندارد MDR-TBناکافی می باشند، در سال 2016 به مقادیر زیادی از داروهای جدید (bedaquilineو delamanid) و به کارآزمایی های بالینی دراز مدت برای یافتن بهترین ترکیب دارویی در رژیم های دارویی کوتاه تر و موثرتر نیاز داریم.

دکتر Nick Warehamاز دانشگاه کمبریج درمورد اپیدمی درحال رشد دیابت سخن گفت. او می گوید: بیشترین تأثیر در مبارزه با این اپیدمی، طراحی روش های تغییر رفتاری در گروه زیادی از افراد درمعرض خطر کم و متوسط دیابت به جای تمرکز بر افراد درمعرض خطر زیاد است. او می افزاید: شاید بزرگترین قدم برای دولتها به رسمیت شناختن و قبول این واقعیت است که دیابت یک  تظاهر بالینی  از یک مشکل اجتماعی است که نیاز به راه حل های اجتماعی دارد.

 سایر موضوعات شامل بهبود تشخیص سرطان، شناسایی درمانهایی برای بیماریهای نورودژنراتیو، آموزش مراقبتهای سلامت در محیط هایی که از نظر منابع دچار محدودیت هستند، بهبود شناخت و درمان  اختلالات روانی، مهار تشخیص و درمان بیش از حد و شناسایی بهترین استراتژیها برای مقابله  با اپیدمی HIVبود. دستیابی به این امیدها و انتظارات را باید در سال 2016 دنبال کنیم.

 منبع:

www.medicalnewstoday.com/releases/304577.php